fi.hseq@kiwa.com · +358 50 564 9296

HSEQ®-arviointi vahvisti KP-ServicePartnerin asemaa luotettavana ja asiakaslähtöisenä toimittajana

Nosturimyyntiin ja nostureiden elinkaaripalveluihin erikoistunut KP-ServicePartner Oy, osallistui Kiwa Sertifiointi Oy:n toteuttamaan HSEQ®-arviointiin. Auditoinnissa käytiin yhdessä asiakkaiden kanssa läpi toimintatavat työterveyden ja -turvallisuuden, vastuullisuuden ja laaduntuottokyvyn osalta.

Arviointi tarjosi hyvän mahdollisuuden saada palautetta toiminnasta ja järjestelmistä asiakkaan näkökulmasta. Asiakaslähtöisyys onkin keskiössä KP-ServicePartnerin toiminnassa, ja palautetta kuunnellaan herkällä korvalla.

Yhteiset toimintatavat lisäävät läpinäkyvyyttä toimitusketjussa

Liiketoimintajohtaja Aki Miettunen näkee yhtenä isona hyötynä HSEQ®-arvioinnista sen, että se tuo statuksen ja lupauksen yrityksen toimintatavoista toimittajana muille klusteriin kuuluville yrityksille.

Esimerkiksi Stora Enson Category Manager Lassi Svansjö kertoo, että heidän ostaessaan palveluita, halutaan varmistaa, että toimittajat ovat sitoutuneet noudattamaan eettisiä ohjeita ja toimintatavat ovat samat sekä alihankkijoiden että oman henkilöstön kanssa. ”Näemme myös seuraavassa auditoinnissa kolmen vuoden kuluttua, miten kehityskohteita ja puutteita on viety eteenpäin”, Svansjö kertoo.

Svansjön mukaan lisäksi pienemmät toimittajat hyötyvät, koska heidät arvioidaan vain kerran ja kaikki tieto on klusteriin kuuluvien yritysten käytettävissä. ”Vertaamme myös palvelutoimittajia keskenään priorisoiden meille tärkeät osa-alueet”.

Palautteen pohjalta kohti entistä asiakaslähtöisempää toimintaa

Arvioinnin tulokset osoittivat KP-ServicePartnerin vahvaa sitoutumista jatkuvaan kehittämiseen. Pääarvioija Arto Haikonen Kiwa Sertifiointi Oy:stä kuvaa auditointiraportissa yritystä erittäin hyvin valmistautuneeksi ja asiakaslähtöiseksi. Tämä näkyi niin arjen tekemisessä kuin oman palvelutarjoaman laajentamisessa ja muokkaamisessa asiakkaiden tarpeita vastaavaksi.

Miettunen on tyytyväinen arvioinnin tuloksiin: ”Saavutimme pistemäärän 634/750 arvioinnissa, jossa erinomainen tulos on yli 450 pistettä”. Hänen mukaansa arvioinnin tuottama palaute ja jatkokehitysehdotukset ovat erittäin arvokasta tietoa. Ne tukevat yrityksen halua kehittää toimintaansa asiakastarpeiden mukaisesti.

Miettunen toteaa arvioinnin olleen kokonaisuudessaan positiivinen kokemus. Se vahvistaa yrityksen asemaa luotettavana toimittajana ja auttaa varmistamaan toimintatapojen yhdenmukaisuuden koko toimitusketjussa.

Kuvat: Harri Hinkka (nosturit) ja Janne Pappila (nosturitarkastaja)

KP-ServicePartner Oy:n tuotevalikoimaan kuuluvat esimerkiksi teollisuus- ja siltanosturit (ABUS) sekä erikois- ja prosessinosturit (Stahl) lisävarusteineen. Tarjontaan kuuluu joustavasti kaikkien nosturivalmistajien elinkaari- ja huoltopalvelut, nosturitarkastukset sekä rakennusteollisuuden tuotantolaitosten kunnossapito.
(https://kp-servicepartner.com/)

Jaa artikkeli

Facebook
Twitter
LinkedIn

Sinua voisi kiinnostaa myös

Asiakaskokemukset

03.11.2025

Patera Oy saavutti erinomaisen tuloksen HSEQ®-arvioinnissa, jossa korostuivat yrityksen asiakaslähtöinen toimintatapa, vahva kehittämishalu ja toimialan edelläkävijyys. Arvioinnin myötä Patera sai...

Asiakaskokemukset

29.08.2025

Sarlin Oy Ab on suomalainen teollisuuden palveluyritys. Tarjoamme kokonaisvaltaisia ratkaisuja, ylläpitoa ja huoltoa automaation, ympäristöystävällisen energiateknologian ja paineilmatekniikan alueilla. Yhdistämme...

Asiakaskokemukset

08.08.2025

Vuonna 2024 perustettu MES Partnerit halusi rakentaa toimintansa alusta asti vastuulliseksi ja kestäväksi. Yritys arvioitiin ja sertifioitiin Kiwa Sertifiointi Oy:n...